Lesley Van Loon

Studies

Lesley studeerde in 2017 af aan de VUB (Vrije Universiteit Brussel) als master in de revalidatiewetenschappen & kinesitherapie optie Manuele therapie. Na vele stages in kwaliteitsvolle praktijken zowel in het Brusselse als in Antwerpen, wilde ze zich graag vestigen in een jonge en gedreven multidisciplinaire praktijk. Sinds 2014 valt ze met een brede glimlach in als kinesist, maar nu maakt ze volledig deel uit van het Dbrug team!

Lesley Van Loon heeft expertise opgebouwd in de succesvolle analyse en behandeling van craniofaciale klachten (hoofd en aangezicht), hoofdpijn, nekpijn, oorpijn, tandpijn en aangezichtsklachten, waarbij de oorzaak wordt gevonden in de bredere kaakregio (ook wel gekend als temporomandibulaire klachten). Kinesitherapeut Lesley Van Loon volgt regelmatig gecertificeerde bijscholingen om haar patiënten met de meest recente en effectieve behandelingen verder te helpen. “

Om patiënten zo goed mogelijk te helpen volgt Lesley Van Loon het hele jaar door bijscholingstrajecten in binnen- en buitenland en beschikt ze over het Pro-Q-Kine kwaliteitslabel (geaccrediteerde therapeut):

• Temporomandibular disorders – dr. Antoon De Laat en dr. Hans Isselée (BEL)
  • Craniomandibular and craniofacial dysfunction and pain (CRAFTA) – dr. Harry von Piekartz en dr. Daniela von Piekartz (NL)
  • Integrated manual therapy for the lumbar spine – dr. Toby Hall (AUS)
  • Masterclass subacromiale schouderpijn – dr. Filip Struyf (BEL)
  • The elbow complex demystified – dr. Val Jones (UK)
  • Tendinopathie – dr. Stijn Bogaerts
  • The Kinetic Chain & Shoulder Rehabilitation – dr. Jo Gibson (UK)
  • Running injuries – dr. Jay Dichard
  • Patellofemoral pain (Hoffa’s fat pad) – dr. Claire Robertson (UK)
  • Manual therapy and exercise for headache – dr. Toby Hall (AUS)
  • Sciatic (assessment, prognosis and management) – dr. Prof. Annina Schmid (UK)”

Visie

Gepassioneerd door het menselijk lichaam probeert ze binnen de kinesitherapie steeds de meest optimale en innovatieve toepassingen te gebruiken. Een complete visie waarbij de patiënt centraal staat.

Interesses

Lesley is niet alleen een gedreven kinesitherapeut, maar ze is ook gebeten door de reismicrobe. Ze functioneert eveneens als copywriter/content creator, waardoor je ze misschien wel ergens eens zal tegenkomen. In haar vrije tijd gaat ze graag lopen om een frisse neus op te halen en is ze zeker niet bang van een intensieve workout.

Wanneer komt u bij ons?

Behandelingen sportkinesitherapie, manuele therapie en algemene kinesitherapie.

Dit impliceert revalidatie bij sportblessures, na operaties, rug-en nekproblemen, overbelastingsletsels (tendinopathieën), neurologische aandoeningen, alsook aanleren van de juiste lichaamshouding en bewegingspatronen,…

Hoe ziet een behandeling eruit?

De meeste patiënten komen een paar maal per week, meestal met een totaal van ongeveer 9 sessies. De behandelingen bestaan uit manuele technieken, dikwijls gecombineerd met oefentherapie, taping.

Afspraak:

info@dehuisartsenpraktijk.be